Minimalistická hra

Zbavila jsem se 210 věcí!?!?! Tak znovu ... přepočítávám ... zvládla jsem 20 dní ... každý den jsem vyhodila nebo darovala počet věcí podle toho, kolikátý den byl ... 210! Wauuuu!

Možná bych měla vysvětlit, jak jsem se k tomuto kroku dostala. Poslední dobou se hodně řeší konzumní život, odpad, který zanecháváme, pořizování a zaplňování místa věcmi, které nepotřebujeme, a nesmíme ani zapomenout na nabývající složitosti světa. Z běžného života to znamená neustálý bordel v pokoji a nekonečné uklízení, problém se soustředit v přeplněném prostoru a občasné objevení věcí, které jsme nevěděli, že vůbec vlastníme.

A tak jsem začala hledat způsoby, jak s těmito problémy zatočit. Načetla jsem a nakoukala spoustu článku a videí o lidech, jejichž věci se vejdou do jedné tašky, o lidech, v jejichž skříni najdete méně než 30 kousků oblečení, atd. Ale vše mi přišlo hrozně radikální a nemožné provést hned takhle ze začátku, a tak nejlepší volbou, co jsem našla byla minimalistická hra.

V rámci minimalistické hry vyhazujete/darujete po dobu 30 dnů své věci, přesněji kolikátý je den tolik věcí vyhodíte (první den jednu věc, druhý den dvě věci,…). Cílem hry však není vydržet celých 30 dní, teda pokud vydržíte celou dobu tak jen dobře pro vás, ale cílem hry je protřídit své okolí a uvědomit si, že ne vše, co doma najdeme, je potřeba tam mít.

A teď můžu znovu s radostí vykřiknout: “210 věcí!!!”

To číslo je prostě obrovské, a tak nějak pořád nechápu, jak jsem mohla v pokoji objevit tolik věcí na vyhození. A nechápu ještě jednu věc, jak je možné, že to v tom prostoru téměř vůbec neudělalo  rozdíl. A tak mě tato zkušenost nechvává s otázkou, kolika věcí bych se musela zbavit, aby to ten rozdíl udělalo? A kolik věcí vůbec ke spokojenému, klidnému a jednoduchému životu doopravdy potřebujeme?

1 komentář:

  1. 210 vecí. Páni, to je naozaj veľa, ale Marie Kondo hovorí, že vyhadzovať každý deň jednu vec ešte nezaručí stály poriadok. Najlepšie je urobiť doma komplexný poriadok raz a navždy.
    Túto hru nepoznám, ale tiež som zástancom minimalizmu. Akurát minulý rok v lete som si po prečítaní knihy od Marie Kondo upratala izbu a vyhodila veci, ktoré nepotrebujem. Najviac ma asi zarazilo, keď som nazhromaždila na jedno miesto všetky knihy (aj tie, ktoré som mala schované v škatuliach. Minimálne sto som ich do knižnice určite odniesla.

    OdpovědětVymazat

Instagram